IT DRIFT
Vi går efter løsningen – ikke produktet
Det er ikke så sjældent, at man køber et bestemt produkt, fordi det er et godt brand – og så tror man, at det er den bedste løsning. Det er ikke altid rigtigt.
SERVICEDESKEN ER VORES KERNEKOMPETENCER
Single Point Of Contact
Servicedesken er omdrejningspunktet (Single Point Of Contact) for alle typer support til vores kunder.
Servicedesken er som en alarmcentralmodtages i kontrol over alle operative opgaver. Her modtages registreres og behandles alle henvendelser og alarmer, og al aktivitet og kommunikation mellem vores kunder og konsulenter koordineres.
Processen
Virksomhedens IT-brugere er afhængige at, at systemet kan levere, og derfor har vores servicedesk overblikket over alle aktiviteter i kundens IT-miljø
Vi følger ITIL’s grundprincipper og Best Practice indenfor IT-drift (Service Management).
Kort fortalt så følger vi nedestående proces for udførsel og eskalering af opgaver:
Håndtering af 3′ parts leverandører
I et IT-miljø indgår typisk systemer flere forskellige leverandører. Det kan derfor være svært for virksomhedens brugere, at gennemskue hvad der egentligt er årsag til et problem.
For at spare brugerne for disse gener og problemstillinger, håndterer vi også gerne kontakten til andre leverandører via vores servicedesk
Dette kræver blot en aftale mellem os, virksomheden og den pågældende leverandør, som giver os adgang til at videregive opgaver, i henhold til den supportaftale, der måtte være aftalt.